Despre noi‎ > ‎

Metodologie

Cunostintele noastre din domeniul financiar si al politicilor publice de dezvoltare ca si experienta dobandita au facut ca serviciile noastre in domeniul finantarilor din fonduri structurale si de coeziune sa fie structurate pe mai multe etape:

 Diagnosticul investitiei propuse

In aceasta etapa evaluam idea investitiei si incercam sa evaluam punctele principale ale proiectului: eligibilitatea solicitantului, eligibilitatea activitatilor si a cheltuielilor dorite. Astfel structuram proiectul in asa fel incat sa se obtina eficienta cea mai mare pentru benficiar, atat din punctul de vedere al identificarii surselor de finantare nerambursabile, cat si din punctul de vedere al structurarii co-finantarii private (investitie proprie si sume imprumutate). In aceasta etapa se obtine o preevaluare a punctajului potential si impreuna cu beneficiarul estimam sansele proiectului si  astfel oportunitatea trecerii la urmatoarele etape

Pregatiea dosarului de finantare – pregatirea proiectului – INITIAL ADVISORY elaboreaza:

partile economice ale studiului de fezabilitate – incluzand analiza de sensibilitate, analiza de risc, analiza cost-beneficiu, calculul indicatorilor de rentabilitate si fezabilitate a investitiei, planificarea activitatilor din perioada de implementare a proiectului, optimizarea devizului general al investitiei

planul de afaceri inclusiv planul de marketing si corelarea acestora atat cu cerintele fondurilor structurale dar si cu cerintele specifice bancilor sau altor institutii de finantare prin credit

cererea de finantare - documentul centralizator al studiului de fezabilitate, planului de afaceri si al documentelor justificative, documentul esential in succesul obtinerii finantarii

 Este foarte important de mentionat ca partile tehnice ale documentatiei ca si documentatia tehnica pentru obtinerea unor avize si acorduri necesare sunt efectuate de catre partenerii tehnici specializati ai INITIAL ADVISORY sau de catre cei propusi de  beneficiar.

 In etapa de pregatire a proiectului accentuam asistenta noastra in obtinerea creditelor pentru cofinanatare de la banci. Asistenta este oferita in mod gratuit clientilor nostri pentru proiecte de obtinere a finantarilor nerambursabile si consta in a adapta documentatia destinata organismelor de intermediere la cerintele diferitelor banci elaborand documentatia financiara specifica a acestora. In asistenta noastra incercam sa structuram finantarea in asa fel incat sa fie cat mai eficienta pentru beneficiar.

Etapa de evaluare a cererii de finantare

Pe parcursul analizei documentatiei dosarului de finantare organismele intermediare au dreptul si obiceiul de a solicita clarificari suplimentare. Noi asistam beneficiarul in modul cel mai prompt pentru a oferi aceste informatii in modul cel mai adevat pentru ca proiectul sa aiba toate sansele de succes in obtinerea finantarii nerambursabile.

Etapa de implementare a proiectului

INITIAL ADVISORY impreuna cu partenerii sai ofera asistenta in aceasta etapa pentru:

dosarele de achizitie publica

dosarele de plati si documentatia aferenta lor

managementul general al proiectului si al relatiei beneficiarului cu organismul intermediar

finalizarea proiectului

Aceasta ultima etapa este foarte importanta in reusita proiectului, iar colaborarea intre consultant si beneficar trebuie sa fie optima deoarece cele doua echipe trebuie sa conclucreze si interactioneze mult mai mult decat in fazele anterioare. Creste rolul beneficiarului iar consultantul are rolul de a-l ghida si feri de capcane si greseli curente in implementarea unui proiect cu asistenta financiara nerambursabila.

Abordarea noastra, avand la baza standardele profesionale reteta INITIAL ADVISORY, consta in flexibilizarea proiectelor pentru nevoile reale ale beneficiarului si pentru reusita finala a proiectului de investitie. Nu in ultimul rand, atat prin gama de servicii cat si prin modul de percepere a onorariului, asumarea in comun a riscurilor sta la baza relatiei dintre noi consultantii si dumneavoastra clientii nostri beneficiari.